Bart van Kent nieuwe projectleider
Bart van Kent is de nieuwe projectleider van Senioren zelf aan zet, het bewustwordingsproject van Senioren Brabant-Zeeland, Senioren Limburg en Senioren Overijssel.
Als nieuwe projectleider van Senioren zelf aan zet, praat vandaag over morgen treedt Van Kent per 1 juni in dienst bij Senioren Brabant-Zeeland. Hij is bovendien op 7 april benoemd tot raadslid namens SeniorenNetwerkNL in de Landelijke Cliëntenraad (LCR). De LCR vertegenwoordigt mensen die een uitkering, pensioen of (financiële) ondersteuning krijgen van de overheid.
Kamerlid
Bart van Kent (42) was van 2017 tot 2025 lid van de Tweede Kamer voor de SP. In de Kamer hield hij zich vooral bezig met de thema’s werk, inkomen, sociale zekerheid en pensioenen. Van Kent zette zich in voor hogere lonen en AOW, betere arbeidsvoorwaarden en meer zekerheid voor flexwerkers. In de periode 2010 tot 2017 was hij beleidsmedewerker en fractievoorzitter in de Haagse gemeenteraad. Daar zette hij zich onder andere in voor de zorg en bestaanszekerheid. Bart woont met zijn vriendin en dochtertje in een sociaal en ecologisch woonproject. Het resultaat van jarenlange samenwerking in een CPO-project (Collectief Particulier Opdrachtgeverschap).
Betrokken en strijdbaar
Van Kent stond bekend als een betrokken en strijdbare politicus, die dicht bij de dagelijkse problemen van werkenden wilde blijven. Na zijn tijd in de Tweede Kamer bleef hij actief in maatschappelijke discussies over eerlijk werk en inkomen. In zijn functie als projectleider gaat Van Kent zich nu inzetten voor Senioren zelf aan zet, waarbij ouderen worden aangemoedigd en in staat gesteld tijdig na te denken over hun eigen toekomstige woon- en leefsituatie.



Hallo Bart,
welkom bij Senioren Netwerk Nederland waar wij als KBO Roermond, deel uitmaken van Senioren Limburg. Als SP-er en KBO-afdelingsvoorzitter in Roermond heb ik in de afgelopen 10 jaren ook de kracht van de SP kunnen bundelen met de bond Senioren NN (vh Unie KBO, daarna KBO Limburg en sinds 1-1-2026 Senioren Limburg). Ook het project Senioren zelf aan zet heb ik al eens mogen begeleiden hier in Roermond. Ik sta er 100% achter om de bewustwording van alle senioren te versterken dat zij meetellen zolang ze meedoen en zo ‘oud worden’ te kunnen uitstellen. Ik wens je veel succes. Misschien wel eens tot ziens.
De keuze voor Bart van Kent is een goede keuze. We wensen hem en onszelf veel succes.
Wel is het zaak dat de Senioren zelf ook actiever gaan worden en voor zover ze kunnen van zich laten horen. dat kan ook zonder grote lichamelijke inspanningen.